Pielgrzymka dzieci i rodziców do Krzeszowa

Dnia 10 września ministrantki, ministranci i ich rodzice pielgrzymowali do sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej w Krzeszowie.   Krzeszowskie opactwo cystersów to zabytek najwyższej światowej klasy.  Tędy przebiega również główny Europejski Szlak Cysterski oraz Sudecka Droga św. Jakuba.

O godz. 8.00 wyjechaliśmy autobusem z naszej parafii, przed godz. 10.00 byliśmy już na miejscu. Tam czekał już na nas pan przewodnik. Najpierw zwiedziliśmy tzw. kościół pomocniczy, później zobaczyliśmy bazylikę. Przewodnik objaśniał nam malowidła i obrazy, które widzieliśmy na ścianach kościołów, mówił o historii opactwa, przekazywał ciekawe podania i legendy.

O godz. 12.00 uczestniczyliśmy we Mszy św., pomodliliśmy się do Matki Bożej Łaskawej w naszych parafialnych i osobistych intencjach.

Po południu przyjechaliśmy do Kamiennej Góry, skąd pieszo wyruszyliśmy na wycieczkę do tzw. kolorowych jeziorek w Rudawach Janowickich. Był bardzo ciepły, wręcz upalny dzień, temperatura powietrza około 28 stopni. Idąc pod górę szlakiem żółtym trochę się zmęczyliśmy, ale za to widoki były piękne.

Gdy obejrzeliśmy kolorowe jeziorka, przy parkingu było już rozpalone ognisko, z my gotowi do pieczenia kiełbasek. Po posiłku graliśmy w piłkę siatkową, w badmintona. Do domu wróciliśmy wieczorem.