Pielgrzymka do Piekar Śląskich

W sobotę 31 lipca 2016r. z naszej parafii wyjechała pielgrzymka autokarowa do Piekar Śląskich. W czasie drogi modliliśmy się na różańcu, odmówiliśmy pacierze poranne, Godzinki do NMP, śpiewaliśmy pieśni. Na początku naszej modlitwy przywołaliśmy intencje, w których pielgrzymowaliśmy. Zwłaszcza pamiętaliśmy o młodych pielgrzymach, uczestnikach Światowych Dni Młodzieży z naszej parafii.

Do Piekar do tarliśmy przed godziną 10.00. Powitał nas ks. diakon, który odmówił specjalne modlitwy i przeprowadził przez Bramę Miłosierdzia piekarskiej bazyliki. O godz. 10.00 rozpoczęła się Msza św.

Po Eucharystii przyszedł do nas pan przewodnik i bardzo obszernie opowiadał nam o cudownym  obrazie Matki Bożej, historii tego sanktuarium, związkach ze św. Janem Pawłem II, Górnym Śląskiem, Polską.

Potem razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy muzeum poświęcone piekarskiemu sanktuarium.

Około godz. 12, 00 był czas na obiad i odpoczynek. Przy sanktuarium było parę kawiarenek i restauracji.

Po odpoczynku wyruszyliśmy odprawić nabożeństwo Drogi Krzyżowej na terenie Kalwarii piekarskiej. Tak zakończyła się pierwsza część naszej pielgrzymki.

Około godz. 14.00 wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy do Ogrodzieńca. Tam zwiedzaliśmy ruiny zamku ze Szlaku Orlich Gniazd.

Do domu wróciliśmy około godz. 20.00. Cały dzień był piękny, słoneczny, temperatura około 25 stopni. W drodze powrotnej czasem padało.

Dziękujemy Panu Bogu i Matce Najświętszej za dobry dzień i szczęśliwy powrót do domu.